Aldi
Wij nemen verantwoordelijkheid
Eenvoud, verantwoord, betrouwbaar: al meer dan 100 jaar ligt ondernemerschap aan de basis van het succes vanĀ ALDI. Een belangrijke voorwaarde voor het succes is blijvend ontwikkelen en nu en in de toekomst verantwoordelijkheid nemen. Hierbij gaat het om visie op verantwoordelijkheid, duurzaamheid van productieketens en betrokkenheid bij de samenleving.

Donaties voor het verminderen van voedselverspilling
De maatschappelijke betrokkenheid van Aldi omvat niet alleen giften in natura en geld voor liefdadigheidsorganisaties en projecten, maar ook voedseldonaties. Om overschotten te voorkomen, plannen ze hun voorraden heel nauwgezet. Zij bieden bijvoorbeeld vers vlees, koelingartikelen, AGF en brood kort voor de houdbaarheidsdatum tegen gereduceerde prijzen. Ondanks dergelijke maatregelen en zorgvuldige planning, kunnen ze hun producten niet altijd volledig verkopen en moeten ze consumeerbare artikelen, die niet langer aan hun kwaliteitseisen voldoen, uit hun schappen halen. Veel van deze producten worden gedoneerd.
De filialen die met ons mee doen vind je op de kaart.